Hoge verwachtingen van Drecht Cities Maritime Delta

Hoge verwachtingen van Drecht Cities Maritime Delta
Bovenaanzicht kruising Oude Maas, Noord en Beneden Merwede

Het doel van de campagne is om meer bedrijven van buiten de regio te interesseren om zich te vestigen in dit gebied.

Werkgevers Drechtsteden staat pal achter de nieuwe internationale campagne Drecht Cities Maritime Delta. Volgens WD-voorzitter Teun Muller werd het hoog tijd dat er een nieuw initiatief genomen wordt. ‘Wij zijn veel te bescheiden, terwijl we in de Drechtsteden grote en kleine bedrijven van wereldklasse hebben, die topproducten maken. Dat geluid moeten we laten horen en ik denk dat een fris nieuw logo en een goed verhaal wonderen kunnen doen’.

Persbericht

Volgens een persbericht van acquisitie- en promotie organisatie Deal gaat de regio zich nog deze zomer internationaal profi leren om meer bedrijven naar het gebied te trekken. Het nieuwe merk ‘Drecht Cities Maritime Delta’ moet internationaal het verschil gaan maken en is met name gericht op de krachtige maritieme en logistieke sectoren. Er komt een nieuw logo bestaande
uit een blauwe driehoek met in de hoeken waterdruppels. Daarmee wordt de delta rondom het Drierivierenpunt van Oude Maas, Noord en Beneden Merwede gesymboliseerd en het water dat ons verbindt.

Het doel van de campagne is om meer bedrijven van buiten de regio te interesseren om zich te vestigen in dit gebied. Volgens Muller kan dat alleen met een zelf bewuste en eigen strategie. ‘In het bedrijfsleven geldt dat je moet laten zien wat je waard bent. Je bereikt niet veel met gepraat alleen. Wij willen graag assisteren met het omzetten van woorden naar daden en bieden alle hulp aan om de campagne op te schalen’. Daarbij denkt de voorzitter aan extra publiciteit en het ter beschikking stellen van menselijk kapitaal vanuit de bedrijven.

Waarom Drecht Cities Maritime Delta

De keuze voor het Engelstalig merk ‘Drecht Cities Maritime Delta’ is ingegeven door het feit dat met name bedrijven die actief zijn in de maritieme en logistieke sector Engelstalig communiceren. In de zogeheten ‘corporate story’ wordt onder andere een verband gelegd tussen de Sint Elisabethvloed in 1421 en de technische oplossingen zoals dijken en baggeren, die in de periode daarna in Nederland zijn toegepast en door de eeuwen heen steeds innovatiever werden. Voorbeelden van internationale oplossingen die vanuit de Drechtsteden zijn aangeleverd worden ook genoemd: het opspuiten van Palm Islands, de kunstmatige schiereilanden voor de kust van Dubai, de verbreding van het Suez Kanaal en de nieuwe sluizen in Panama. Naast de technieken van Boskalis, Royal IHC, Oceanco, Heerema en Fokker Aerospace wordt ook de nauwe band met de honderden toeleveranciers aangeprezen.

De eerste zichtbare presentatie van ‘Drecht Cities Maritime Delta’ staat gepland tijdens de grootste internationale maritieme vakbeurs SMM die van 7 tot 9 september a.s. in het Duitse Hamburg wordt gehouden. Dan zal er ook een film over het gebied in première gaan en wordt een Engelstalig magazine gepresenteerd waarin de zes gemeenten van de Drechtsteden zich profileren.

Young professionals van start met Aquacultuur 2050

Drecht Cities Young Professionals zijn van start! Op 10 april vond de kick-off van de eerste challenge plaats met Young Professionals van Fokker, Damen, Boskalis en Heerema. Young Professionals is een initiatief van de Drecht Cities Economic Development Board.

Topbedrijven Drechtsteden dagen hun young professionals uit

Fokker Technologies (onderdeel van GKN Aerospace), Damen Shipyards Group, Koninklijke Boskalis Westminster en Heerema Fabrication Group gaan samen aan de slag met hun young professionals door innovatiekracht te bundelen ten goede van maatschappelijke doelen in de Drechtsteden, de regio waar deze bedrijven zijn gevestigd.

Deal aanwezig op FenExpo 2018

Deal Drecht Cities zal dit jaar voor het eerst deelnemen aan de FenExpo Businessdagen in Gorinchem. Toegangskaarten zijn gratis te downloaden.